sunnuntai 10. heinäkuuta 2016

Kaksi viikkoa leiriin

Kahden viikon päästä olen toivottavasti jo tyytyväisenä leirillä, en tiedä olisiko jo ensimmäinen ratsastustuntikin takana. Suuntaan siis Keuruulle Ponilaaksoon Senjan kanssa, joka tuleekin jo ensin viikolla tänne päin käymään. Saa nähdä mitä tulee, kun päästään oikein kunnolla sekoilemaan :D

 Aikaisemmin viikolla tuli leirikirje, joka sai leirin tuntumaan todelta. Onhan siitä puhuttu jo ennen vuoden vaihdettakin. Leiri alkaa 24. päivä sunnuntaina klo 16 ja heti päästään ekalle tunnillekin. Leiri taas loppuu 29. päivä perjantaina klo 14. Voi että kun pääsisi jo! Kuvituskuvista kiitokset Senjalle ja kankikuva on Pinja N. kuvaama.


Luvassa on mulle kaikkea uutta ja kun olen tämmöinen joka jännittää ihan kaikkea, jännitän jo tietysti aina välillä leiriäkin. Onneksi kuitenkin tunnen edes yhden leiriläisen kunnolla ja saan kuulla kaikkea mitä mahdollisesti on luvassa. Ja saan rauhassa kysellä, että miten menee mitkäkin jutut. Ja onhan mulla sitten paikan päällä henkilökohtainen avustaja!

Ihan ensimmäiseksihän paikka ja tottakai hevoset ovat mulle vieraita. Vaikka olen nähnyt videoita, lukenut tekstejä ja kuullut poneista juttuja, ei se helpota kuin vähän. Olen niin pitkään mennyt pääasiassa vain yhdellä hevosella, joten olen tottunut siihen. Onneksi menin Niilon lisäksi nyt keväällä Geellä muutaman tunnin ja Lennolla yhden tunnin. Ja mahdollisesti käyn vielä yhden tunnin tässä ennen leiriä, jos saadaan se onnistumaan. Siitä sitten myöhemmin lisää :)


Sitten uusi opettaja. Olen ratsastanut kuutisen vuotta nurrilla ja ollut vain muutaman kerran jonkun toisen opettajan tunneilla. Olen niin tottunut minkätyyppisiä tehtäviä tunneilla tehdään ja siihen miten aina aloitellaan tunnit itsenäisesti. Olin joskus ihan hukassa, kun tutuilla hevosilla mentiinkin ohjattu alkuverkka, kun oli opettajana oli sijainen. Viimeksi mulla on ollut yli vuosi sitten vieras opettaja, paitsi tätäkin pääsen harjoittelemaan jos edellä mainittu tunti onnistuu.


Leirillä pääsen toivottavasti kokeilemaan kangilla ratsastusta. Se ei välttämättä monelle olisi se leirin odotetuin asia. Vaikka innoistuinkin esteistä vähän enemmän kurssin ansiosta, koen itseni kuitenkin enemmän kouluratsastajaksi. Ja itselle olisi niin hienoa päästä kokeilemaan jotain tälläistä.

Luvassa on lisäksi ilman satulaa ratsastamista sekä hyppäämistä. Tästä olen hieman kauhuissani, koska en vieläkään ole mikään varmin hyppääjä. Varsinkin kun olen kaikki kerrat hypännyt nyt Niilolla. Muutenkin jos on enempi jotain leikkejä, en ole niin varma tykkäänkö. Otan leikit välillä turhan tosissaan ja en välttämättä osaa nauraa itselleni. Tai sitten jos nauran, se menee helposti hysteerisyyden puolelle ja kehitän itselleni jonkinmoisen paniikin. Tai no, hevosten kanssa osaan ottaa leikit rennommin, mitä sitten jos leikitään ihan ihmisporukalla.


Leiri sisältää kouluratsastusta, mutta myös paljon esteitä. Jos olen oikein ymmärtänyt, joka päivä olisi kumpaakin yksi tunti. Toivottavasti pääsen kehittymään viikon tehotreenissä kummallakin osa-alueella. Ja toivotaan että mun kunto kestää, koska hirveästi ei ole taas tullut tehtyä mitän. Ellei lasketa n. 6 kilometrin kävelyä töihin :D on sitä kyllä tullut mietittyä että pitäisi käydä enempi lenkillä tai muuta, mutta töiden jälkeen sitä mielummin köllähtää sänkyyn peiton alle lukemaan hyvää kirjaa.

Luvassa varmaan myös "hapotusta" eli tuollain pitäisi kevyessä istunnassa mennä. Hui kamala! Pelkkä tavallinen kevyt istunta on mulle jo välillä liikaa :D

2 kommenttia:

  1. Etköhän sä selviä hengissä - etenkin kun sulla on se henkilökohtainen avustaja messissä :DD Tai nyt kun mietin tarkemmin niin en tiedä onko se hyöty vai haitta, että oon sun henkilökohtainen avustajas... XD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eiköhän susta ainaki alkuun oo hyötyä :D meen helposti ihan lukkoon

      Poista