tiistai 31. toukokuuta 2016

Rallia estekurssilla

Mulla oli eilen ensimmäinen estekurssin tunti. Jännitin jo valmiiksi tuntia, kun on niin vähän tullut hypättyä. Siihen lisätään se että keitä kurssilla on, kenellä menen? Porukka kurssilla osoittautui mukavaksi ja ratsuksi sain onnekseni Nipan. Ennen hevosen hoitamista käytiin yhdessä kasaamassa kentälle pari ristikkoa.

Käytiin taas testaamassa kenttä ensin, että kuinka pahasti pölisee. Ei mitenkään äärettömän pahasti, mutta päätettiin alkutunniksi mennä maneesiin. Alkuun mentiin vaan ravissa kevyessä istunnassa maneesia ympäri. Musta tuntui että mun istunta vain huononi mitä pidempään mentiin.


Seuraavaksi piti sitten jo jotain tehdäkin. Toiseen päätyyn tehtiin ravissa pääty-ympyrä, ympyrän jälkeen lyhyen sivun keskellä laukannosto. Toiseen päähän laukassa ja laukkapääty-ympyrä, jolla piti ottaa raviin. Ja tavoite oli olla koko ajan kevyessä istunnassa. Tässä lähdin ihan liikaa puristamaan jaloilla ja vedin liian eteen. Ei nyt nämä harjoitukset ihan nappiin sujuneet, mutta toivottavasti huomenna menee paremmin.

Tämän jälkeen lähdettiin ulos. Ohjeena oli että muut seisoo ja yksi hyppää. Olin järjestyksessä toinen, joka oli mulle oikein sopiva väli. Alkuun tultiin vasemmassa kierroksessa vain yhtä ristikkoa. Muuten hypyt sujuivat, mutta Niilo alkoi innostua aika paljonkin. Vedeltiin vähän rallia välillä. Esteiden jälkeen mulla meni puolisen kierrosta, ennen kuin sain sen raviin. Toki kun olisin ollut asiassa tiukempi, olisi saatu laukat vaihdettua paremmin ja muutenkin pidettyä se vauhti sopivana.

Kun oltiin menty kolmisen kertaa vasempaan ja saman verran oikeaan kierrokseen, pystytettiin toinen ristikko toisen perään. Tultiin tätäkin taas kolmisen kertaa molemmista suunnista, kunnon lähopää ei nyt muista kummasta tultiin ensin. Nämä meni kuitenkin paremmin kuin yksittäinen ristikko ja ne taas lähtivät paranemaan loppua kohden.


Niilon luovutin seuraavalle ratsastajalle, joten pääsin talliin rauhassa. Katsomossa istunut kaverini kehui, että meno näytti jopa välillä ihan hyvältä. Näin myös jonkun kuvan, jossa mun asento ei ollut aivan järkyttävä. Hengailin sitten tallissa hetken parin muun kanssa, jonka jälkeen läksin kotiin. Tämä postaus jäi nyt vähän lyhyeksi, mutta kun ei tunnista hirveästi kerrottavaa ole ja kuvia en saanut. Muutenkin tämä on osittain kirjoitettu puhelimella ja loput sitten vähän "kiireessä".

Mulla on tälle päivälle vielä vähän puuhaa. Huomiseksi pitäisi putsata mun ratsastuskengät, koska ne kuuluvat mun ysien päivän asuun. Huomiselta suunnittelin tekeväni samantyyppisen my dayn, kuin merkkisuoritus päivänä. Tänään saatetaan myös pistää Armi autoon ja lähdetään jonnekin mahdollisesti kokeilemaan jos Armi uisi. Saa nähdä mitä siitäkin tulee, jos päätetään homma toteuttaa tänään :D

2 kommenttia:

  1. Tosi potentiaalinen blogi sulla kuvien ja postausten sisällön puolesta! Kaunis ratsu sulla:)

    http://pinja-sofia.blogspot.com/

    VastaaPoista