perjantai 21. lokakuuta 2016

Kuulumisia

Taas on muutama hetki vierähtänyt viime postauksesta. Mulla on vaan iskenyt laiskuus ja ajan puute, mutta nyt taas on luvassa vähän päivittelyä!

Kaksi viikkoa sitten tunnilla menin Niilolla pellolla. Siitä ei ollut kuvia eikä oikeestaan mitään kerrottavaa, joten se venytti taas sitä etten saanut postausta aikaiseksi. Muutenkin kuvien puute on ollut vähän masentavaa :D mutta siis, pellolla mentiin ja mun osalta se meni taas vähän matkusteluksi. Ravailua ja laukkailua enimmäkseen.


Sitten viikko sitten ratsuna oli taas Nipa, mutta mentiinkin kentällä puomeja. Puomien kanssa yhdisteltiin siirtymisiä sun muita ja Niilo meni kovaa! Koska tunnin sisällöstä ei oltu varmoja, oli mulla kouluraippa messissä. Eihän sitä aina välttämättä tarvitse tuon hepan kanssa, mutta yleensä on raippa aina mukana. Nyt oli pakko jättää se kentän laidalle kesken tunnin, kun rupesi lähtemään laukkatehtävissä mopo käsistä.

Laukassa tehtävänä oli siis mennä ravissa lyhyellä sivulla olevan puomin yli ja siinä kohdilla nostaa laukka. Noh, meillä meni laukannostot vähän plörinäks, mutta joo. Sitten kun sain laukan nostettua, mentiinkin pirun kovaa. Laukassa piti siis kääntää ympyrälle toisen puomin yli, josta me kyllä meinattiin usein mennä lahjakkaasti ohi. Muissa tehtävissä tehtiin myös voltteja ja juuri ennen puomeja piti mm. siirtyä ravista käyntiin jne. Ohjaus oli välillä hukassa, mutta ihan mukavasti Niilo meni.


Sunnuntaina haettiinkin sitten Senja junalta Riihimäeltä ja maanantaiksi olin saanut meidät molemmat tunnille. Mulla oli yksi rästi ja Senja tuli irtotunnille. Senjahan sai sitten Nipan ratsukseen ja kertonee omassa blogissaan enemmän. Mulla taas luki listassa Lento ja tunnin aiheena olisi esteet. Meinasi tulla semmonen mitä ihmettä. Esteillä kun en ole mitenkään varmin ja Lennolla olen mennyt kerran aikaisemmin. Noh eihän siinä mitään, käytiin rakentamassa huikeat kolme ristikko kentälle ja sitten poni valmiiksi. Ja Lento on oikeasti niin pieni, että mulle se on poni :D

Koska tunnilla ei sinänsä tehty mitään ihmeellistä, en nyt selitä mitenkään tarkasti. Alkuverkka oli kuitenkin mulle outo, kun pitkin ohjin ravailu ja laukkailu olikin tällä kertaa ohjat kädessä käyntiä. Lentoa sai koko ajan patistella eteen, myös hypätessä. Meinasi loppua ratsastajalla kunto, kun vaati paljon ratsastajaltakin että poni meni kierroksen laukkaa. 

Lennolla oli ihan kiva hypätä, vaikkei mitään kummempia nyt hypättykkään. Itse kyllä tykkään enemmän menevämmistä ratsuista, mutta menetteli tämäkin. Saa nähdä mitä tehdään tänään tunnilla ja kenen selkään sitä tänään pääsee.


Kun Senja oli täällä tosiaan sunnuntaista tiistaihin, käytiin myös kuvailemassa Armia. Lisää kuvia tulee varmasti myös Senjan blogiin, mutta kunhan saan Senjalta kuvia niin tulee niitä lisää tännekin. Tuossa on nyt semmoinenkin kuva missä minä olen, kun Armi kerrankin jaksoi istuskella siinä vieressä :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti